Dahi kafalar
New member
Julie Powell bir dalgayı yakaladı mı yoksa harekete geçirdi mi? Bir anı yakalayın veya yaratın? Zamanlarını onun kadar canlı bir şekilde tanımlayan insanların sorusu genellikle budur. Tek bildiğim, bir Powell Öncesi ve bir Powell Sonrası olmak üzere bir sınır çizgisi olduğu ve 2002’de piyasaya sürülen Julie/Julia Projesi’nin ardından, Büyük Şehir’e büyük şehirle gelen yeni bir hayalperest türü fark ettim. parlak bir headshot ve dans ayakkabıları ama bir çırpma teli ve unsuz çikolatalı kek tarifi ile.
Ve bir internet bağlantısı. Geçen hafta 49 yaşında vefat eden Powell, blog yazmanın yaygınlaşması ve mutfakla ilgili her şeye artan ilgi olmak üzere iki trendi bir araya getirdi ve bunları Salon.com’un son derece kalorili bir yıl ve muazzam derecede iddialı bir göreve ilişkin vakayinamesinde ustaca bir araya getirdi. : Julia Child’ın “Fransız Yemeklerinin Arka Planında Ustalaşmak” adlı eserinin tamamında, mütevazı bir Queens mutfağına ve mütevazı bir büro işçisi bütçesine sahip olmasına rağmen, beyazlatmak, yağlamak ve hata yapmak.
Powell, bu meydan okumayı, yol boyunca birçok saçmalık ve küfürle tamamladı. Bir derece şöhret buldu. Ve başarısını bir milyondan fazla satmayı sürdüren “Julie & Julia” adlı kitabında anımsattı.
Onunla hiç tanışmadım, ama ona borçluyum ve bu kitabın film versiyonunda kısa, itibarsız bir görünüşe sahip olmanın heyecanını yaşadığım için değil, Nora Ephron’un yönettiği, ara sıra arkadaşlarını filmlerine bir hediye ve bir aptal olarak soktu. . Son 20 yılda yiyecek dünyasında satın alma fırsatı bulan pek çok kişi gibi, ben de bu dünyayı demokratikleştirdiği, gizemini çözdüğü, ona gedikli olmayan insanlar tarafından ihlal edilebileceğini ve belki de ihlal edilmesi gerektiğini gösterdiği için Powell’a borçluydum. bir gastronomun resmi eğitimi ve süslü kelime hazinesi ama tutkulu, kişilikli, Tums’lu.
Powell’ın Çocuk maratonunu tamamlamasından bir yıl sonra, Haziran 2004’ten Ağustos 2009’a kadar The Times’ın restoran eleştirmeni olarak hizmet ederek kendi epik serüvenim yolculuğuna başladım. benimle.) Eleştirmen olarak atanmam pek çok açıdan bir sonuç değildi: Önceki iki yılımı Roma’da yerleşik bir dış muhabir olarak ve ondan önceki dört yılı da siyasi bir muhabir olarak geçirmiştim. Kanun yapma konusunda sosis yapımından daha kapsamlı bir bilgim vardı (orada mecazi bir akrabalık olsa da).
Ancak Powell ve onun gibi diğerleri, daha az vaaz veren, daha popülist olan yemek yazmanın şartlarını değiştirmişti. Zamanın ve The Times’ın ruhu, merakın bilgi kadar önemli olduğu, klasisizme çok fazla vurgu yapılmasının içinde çok fazla klasizm barındırdığıydı. Hiç yemek dersi almamıştım ama aç hayatım uzun bir yemek dersi olmuştu. Doktora derecem vardı. oburluk içinde. Bu yeterli bir referanstı.
Powell’dan önce insanlar kesinlikle restoranlar hakkında konuşup tartışıyor ve en yenilerine koşturuyordu. Ancak Powell’dan sonra, bu tür insanların sayısı ve çeşitliliği, her yargılarını – her kararlarını – kaydetme hızları arttıkça arttı. ısırmak –internette.
Powell’dan önce, mutfak amatörleri kesinlikle mutfak uzmanlarını taklit ediyor, çabalarıyla ve her şey yolunda gittiğinde başarılarıyla övünüyordu. Ancak Powell’dan sonra, bu, artık ortalamanın altında bir fırını ve karşı boşluğun kıtlığını, kızartmadan kurtulma kartı olarak görmeyen birçok genç ve nispeten ayrıcalıklı Amerikalı için bir geçiş töreninden daha az yan bir alışkanlıktı.
Powell bu uyanışların motoru değildi, ama onların bir amblemiydi ve kendi yolunda, yemeğin yeni tür bir oyun alanına, yaratıcı, girişimci kalabalıklarla dolu yeni bir sahne türüne dönüşmesinde bir etkiydi. ve sadece lezzetli şeyler yapıp tüketmenin gururunu ve zevkini en üst düzeye çıkarmak isteyen basit açgözlü insanlar.
Ephron’un filminde, Queens’de bir çatıda oturuyorum ve Powell’ın Amy Adams’ın canlandırdığı parıldayan ördeği yemek masasına taşıyorum. Çocuk kontrol listesindeki son yemek. O bitti.
Hayatta, alışılmadık epiklerin patronu azizi Powell’ın gölgesinde oturuyorum ve onun cesaretini ve örneğini alkışlıyorum. Nasıl bir iştahı vardı. Ne maceralara ilham verdi. Devam edecekler ve devam edecekler.
Ve bir internet bağlantısı. Geçen hafta 49 yaşında vefat eden Powell, blog yazmanın yaygınlaşması ve mutfakla ilgili her şeye artan ilgi olmak üzere iki trendi bir araya getirdi ve bunları Salon.com’un son derece kalorili bir yıl ve muazzam derecede iddialı bir göreve ilişkin vakayinamesinde ustaca bir araya getirdi. : Julia Child’ın “Fransız Yemeklerinin Arka Planında Ustalaşmak” adlı eserinin tamamında, mütevazı bir Queens mutfağına ve mütevazı bir büro işçisi bütçesine sahip olmasına rağmen, beyazlatmak, yağlamak ve hata yapmak.
Powell, bu meydan okumayı, yol boyunca birçok saçmalık ve küfürle tamamladı. Bir derece şöhret buldu. Ve başarısını bir milyondan fazla satmayı sürdüren “Julie & Julia” adlı kitabında anımsattı.
Onunla hiç tanışmadım, ama ona borçluyum ve bu kitabın film versiyonunda kısa, itibarsız bir görünüşe sahip olmanın heyecanını yaşadığım için değil, Nora Ephron’un yönettiği, ara sıra arkadaşlarını filmlerine bir hediye ve bir aptal olarak soktu. . Son 20 yılda yiyecek dünyasında satın alma fırsatı bulan pek çok kişi gibi, ben de bu dünyayı demokratikleştirdiği, gizemini çözdüğü, ona gedikli olmayan insanlar tarafından ihlal edilebileceğini ve belki de ihlal edilmesi gerektiğini gösterdiği için Powell’a borçluydum. bir gastronomun resmi eğitimi ve süslü kelime hazinesi ama tutkulu, kişilikli, Tums’lu.
Powell’ın Çocuk maratonunu tamamlamasından bir yıl sonra, Haziran 2004’ten Ağustos 2009’a kadar The Times’ın restoran eleştirmeni olarak hizmet ederek kendi epik serüvenim yolculuğuna başladım. benimle.) Eleştirmen olarak atanmam pek çok açıdan bir sonuç değildi: Önceki iki yılımı Roma’da yerleşik bir dış muhabir olarak ve ondan önceki dört yılı da siyasi bir muhabir olarak geçirmiştim. Kanun yapma konusunda sosis yapımından daha kapsamlı bir bilgim vardı (orada mecazi bir akrabalık olsa da).
Ancak Powell ve onun gibi diğerleri, daha az vaaz veren, daha popülist olan yemek yazmanın şartlarını değiştirmişti. Zamanın ve The Times’ın ruhu, merakın bilgi kadar önemli olduğu, klasisizme çok fazla vurgu yapılmasının içinde çok fazla klasizm barındırdığıydı. Hiç yemek dersi almamıştım ama aç hayatım uzun bir yemek dersi olmuştu. Doktora derecem vardı. oburluk içinde. Bu yeterli bir referanstı.
Powell’dan önce insanlar kesinlikle restoranlar hakkında konuşup tartışıyor ve en yenilerine koşturuyordu. Ancak Powell’dan sonra, bu tür insanların sayısı ve çeşitliliği, her yargılarını – her kararlarını – kaydetme hızları arttıkça arttı. ısırmak –internette.
Powell’dan önce, mutfak amatörleri kesinlikle mutfak uzmanlarını taklit ediyor, çabalarıyla ve her şey yolunda gittiğinde başarılarıyla övünüyordu. Ancak Powell’dan sonra, bu, artık ortalamanın altında bir fırını ve karşı boşluğun kıtlığını, kızartmadan kurtulma kartı olarak görmeyen birçok genç ve nispeten ayrıcalıklı Amerikalı için bir geçiş töreninden daha az yan bir alışkanlıktı.
Powell bu uyanışların motoru değildi, ama onların bir amblemiydi ve kendi yolunda, yemeğin yeni tür bir oyun alanına, yaratıcı, girişimci kalabalıklarla dolu yeni bir sahne türüne dönüşmesinde bir etkiydi. ve sadece lezzetli şeyler yapıp tüketmenin gururunu ve zevkini en üst düzeye çıkarmak isteyen basit açgözlü insanlar.
Ephron’un filminde, Queens’de bir çatıda oturuyorum ve Powell’ın Amy Adams’ın canlandırdığı parıldayan ördeği yemek masasına taşıyorum. Çocuk kontrol listesindeki son yemek. O bitti.
Hayatta, alışılmadık epiklerin patronu azizi Powell’ın gölgesinde oturuyorum ve onun cesaretini ve örneğini alkışlıyorum. Nasıl bir iştahı vardı. Ne maceralara ilham verdi. Devam edecekler ve devam edecekler.