Şükran Günü’nde Önemli Nokta Kaos

Dahi kafalar

New member
Her yıl olduğu gibi bu yıl da aileme “Şükran Günü Ödevleri” konu satırında bir e-posta gönderdim. Her zamankinden daha geç kaldım ve yeğenim kimin hangi yemekten sorumlu olduğunu merak ederek bana mesaj attı.

Yemek kitabı yazarı olduğum için ailem adına operasyonları denetlemem bekleniyor ama ziyafetin kendisi bir ekip işi. Aşçılarla dolu bir orkestranın şefiyim diyebilirsiniz: Annem hindiden sorumlu; kocam ve ben doldurma, patates ve turta yapacağız; yeğenlerim ve kızlarım mısır ekmeği hamurunu karıştırıp brüksel lahanasını pastırma ile kızartacaklar. Ödevler şaraba (babam), peynire (kardeşim) ve sofra düzenine (kız kardeşim, ev sahibi) kadar uzanıyor. E-postalarım genellikle bir önceki yıldan kesilip yapıştırılmış olsa da ve gerçekten yemek pişirmeye hala günlerim olsa da, sadece ödevleri gönderme eylemi beni her şeyin üstünde hissettiriyor.

Daha sonra programı (Pazar, alışveriş; Pazartesi, börek yap) çizerim ve bu arada, ziyafeti kontrol etme girişimlerimin pencereden dışarı çıkacağını bilerek yaparım. Mutfakta pozisyon kapmak için yarışan her zamanki çılgın aşçılar olacak ve olmasaydı, hepimiz hayal kırıklığına uğrayacağımızı biliyorum. Bu, tatilin herkesin en çok dört gözle beklediği kısmı: ailemizin bir arada fiziksel varlığı – mesela, Birbirinin üstündebirlikte – mutfağın sıcak, soğanlı aromasıyla mühürlenmiş, ortak aile hafızamıza damgasını vurmuştur.

Annem, atama e-postama, yalnızca “2021” başlıklı bir sayfanın taranmasıyla yanıt verdi. Hatırlayabildiğim kadarıyla her yıl Şükran Günü’nden sonraki sabah annem mutfak masasına oturur ve tatille ilgili notlar alır. Buna “post-mortem” diyor ve katılanların tarihini, sayısını ve isimlerini, hindinin kaç kilo olduğunu, hangi mağazadan temin edildiğini, kimin neyi pişirdiğini, neyin işe yaradığını, neyin yaramadığını, ne yaptığımızı içeriyor. herhangi bir yeni gelen yemeğin notlarına az ya da çok ihtiyaç duyarım (ilk çikolatalı cevizli turtaya verilen yıkıcı “B-”yi hatırladığımda ürperiyorum), kızılcık sosu hakkında ne hissettiğini (yeğenimin taze kızılcıklarına asla şüpheyle yaklaşmayacaktır) portakal, nane ve – gasp – ile bir mutfak robotunda yapılan sos Zencefil), gelecek yıl hangi ekipmanın değiştirilmesi veya hatırlanması gerekiyor (daha büyük bir kavurma makinesi!), hatta hava durumu.


Ara sıra editörlük yapıyor – 2021’de babamın büyük boyun ameliyatından dönüşünü kutlamak için bunun “İvan’ın iyileşmesinin bir kutlaması” olduğunu belirtti – ama bence egzersizi duygusal olmaktan çok stratejik, gelecek yıl işleri daha pürüzsüz hale getirmeye yardımcı olacak bir yol olarak görüyor. . Daha kontrollü.

Emeğe hayranım. Aslında, güzel bir süre boyunca, yine onu bu yıl yapmaya zorlayan her ne ise onu miras aldım. 1998’de bir kış Şubat gecesinden beri pişirdiğim her aile yemeğini kaydettiğim bir defterim var (armut ve mavi peynir salatası ile tavuk cacciatore). Dört kişilik ailem için 15 dakikalık üç fasulyeli biber mi, arkadaşlar için domuz ragulu bir Cumartesi gecesi pappardelle mi, yoksa Twitter’da doomscroll yaparken tezgahta tek başıma tükettiğim çırpılmış yumurta ve tost mu, yazıyorum.

Bunu profesyonel nedenlerle yaptığımı söylemek isterim, böylece hangi tariflerin birlikte iyi çalıştığını, hangilerinin bir sonraki kitap için doğru olabileceğini, neleri tekrar yapmam ve geliştirmem gerektiğini, kendime mevsimde ne olduğunu hatırlatmak için anlayabilirim. . Ama çoğunlukla değil. Çoğunlukla ailemi beslemek için harcanan tüm enerjiyi, akşam yemeğinin bitmesi için gereken tüm planlamayı mühlet yapmakla ilgili. olmak– alışveriş, yemek pişirme, bulaşık yıkama ve çocuklarıma bulaşık yıkamaya yardım etmeleri için bağırma – bir jet izi gibi arkamda kaybolmuyor.

Kızlarımın ikisi de şimdi üniversitede ve 18 yıllık aile yemeklerini düşündüğümde, tavuk butlarımı ne kadar kusursuz bir şekilde kızarttığımı veya Marcella Hazan’ın Bolognese’sinin şiirini takdir edebildikleri için ne kadar gurur duyduğumu düşünmüyorum. Çoğunlukla akşam yemeğinin öngörülebilirliğini, rahatlatıcı tutarlılığını, hepimizin günün baskılarından garantili bir mola verdiğimiz, aynı anda cihazlarımızdan bağlantıyı kesip birbirimizle konuşabileceğimiz güvenli bir yer olduğu fikrini hatırlıyorum. kocam ve ben günlerini sorduğumuzda bu genellikle çocuklardan sadece “iyi” veya “iyi” anlamına geliyorsa.

Annemin not tutması gibi, günlüğü basit tutarım ve nadiren yediğimiz yemeğin adından fazlasını yazarım. Benim için önemli olan birlikte yenen tüm akşam yemekleri. “Bunca yıl boyunca gösterecek bir şeyim var,” dedim kendime, günlüğün sayfalarını çevirirken kalbimdeki bir düğmeyi “duygusal kilitlenme” olarak düşündüğüm bir moda çevirirken. “Bütün bu sayfalara bak!” Kendime söylerim. “Sayıldı.” Sanki her şeyin ne kadar hızlı ilerlediği konusunda hâlâ bir miktar kontrolüm varmış gibi.


Annemin notlarını da bir araya toplanmış ve düzenli bir şekilde bir dosyanın içinde tuttuğumda böyle hissediyorum, onlarca yıllık aile Şükran Günlerinin somut kanıtı. Onlarca yıllık ölüm sonrası incelemelere rağmen, organize çabalarımıza rağmen, atama e-postama rağmen, tüm dergilerin bana söylediği gibi önceden yaptığım her şeye rağmen, Şükran Günü mutfağının kaçınılmaz olarak yerini değiştirdiğini görüyorum. son dakika kapışmasına: Mutfaktaki tüm aşçılar birbirlerinin etrafında iş yapıyor, biri diğerinden servis tabakları çalıyor ya da 350 derecelik fırında orta raf için yarışıyor; birisi tozlu servis kaşıklarını bulmak için bodruma koşuyor; kocam hindiyi keserken elektrikli bıçak çığlık atıyor; sos tencerenin kenarından taşar; annem yiyeceklerin nasıl soğumaya başladığını bağırıyor.

Ve doğrusu, bu, 14 kiloluk bir hindinin yeterli olup olmadığından veya o moda kızılcık muhallebi turtasının buna değip değmeyeceğinden çok daha fazla hatırladığımız şey. Kaos noktadır.

Jenny Rosenstrach, “Hafta İçi Vejetaryenler” kitabının yazarıdır. “Akşam Yemeği: Bir Aşk Hikayesi” haber bültenini ve blogunu yazıyor.


The Times yayınlamaya kararlı çeşitli harfler editöre. Bu veya makalelerimizden herhangi biri hakkında ne düşündüğünüzü duymak isteriz. İşte bazıları ipuçları . Ve işte e-postamız: [email protected] .

The New York Times Görüş bölümünü takip edin
Facebook , Twitter (@NYTopinion) ve instagram .
 
Üst